problem przy wyłanczaniu silnika - ściszające się buczenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MRCZ
    Classic
    • 2010
    • 2

    problem przy wyłanczaniu silnika - ściszające się buczenie

    Wiem, że trzeba się liczyć ze spadkiem wartości po wyjeździe z salonu. Ale jakie są pozostałe koszty utrzymania auta? Ubezpieczenie w salonie jest bardzo korzystne, a jego cena będzie jak dla takiej używki. Po roku, czy dwóch trzeba zrobić przegląd (500-700 zł). W używanym na dzień dobry olej, filtry, klima, pewnie klocki i tarcze + w niedługim czasie rozrząd. Nie wiadomo jak zawieszenie i reszta. Hmm.
  • yelielo
    Classic
    • 2009
    • 11

    #2
    problem przy wyłanczaniu silnika - ściszające się buczenie

    Problem polega na tym, że gdy wyłanczam samochód to słyszę ściszające się buczenie dochodzące z silnika. Ktoś mi mówił, że to może być zawór podciśnienia. Owo buczenie coraz bardziej się nasila i zaczeło mnie martwić. Przeglądając forum natknąłem się na informacje o problemie z zaworem podciśnienia ale przy każdej informacji na ten temat była wzmianka, że samochód szarpie czy traci moc jak się zagrzeje a w moim przypadku nic się nie dzieje oprócz tego buczenia, samochód ma pełną moc (TDI, 105 KM), jeżdzi sprawnie i dynamicznie stąd może to jest coś innego niz zawór podciśnienia. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i poradził sobie z tym. I kolejne pytanie, Czy ktoś z Wawy posiada VAGa i mógłby sprawdzić błedy na kompie?
    Po\drawiam,

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Na 99.9 % jest to odgłos klapki gaszącej. Jak staniesz przodem do auta to nad górnym lewym rogiem osłony silnika zobaczysz taką metalową puszkę z gumowym wężykiem. Pomiędzy tą puszką a gumową rurą dolotu po lewej stronie jest klapka gasząca. Przez ok 2-3 sek po zgaszeniu auta powinna zrobić takie kliknięcie. Dodatkowo podobny odgłos pojawia się też wtedy w okolicach zaworów elektromagnetycznych ( takie pudełko z dochodzącymi gumowymi rurkami na grodzi silnika nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ).
      Jeśli to są źródła tych odgłosów to możesz na wszelki wypadek zobaczyć czy klapka gasząca noe jest zasyfiona, ale w 1,9 to nie pamiętam żeby te klapki padały ( w odróżnieniu od 2,0 BKD gdzie jest to nagminne ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        przesledz watki o wentylatorach klimatyzacji - jest tam sporo opisow 'buczenia' i skad dochodzi. zacznij od sprawdzenia czy chodza Ci oba wentylatory....
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • yelielo
          Classic
          • 2009
          • 11

          #5
          kowal 2002, dzieki za info, wszystko na to wskazuje, że masz rację, faktycznie w okolicy zaworów elektromagnetycznych słychać kliknięcie, dzisiaj będę miał chwilkę to looknę na ta klapkę gaszącą.

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            yelielo, przeczytaj sobie ten temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=27786&start=0
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            Pracuję...